El meu perfil docent
La meva mirada com a professor vull que es centri en l’alumne i això passa per un procés d’observar que és el que necessiten, quins son els seus neguits, els seus interessos, la seva realitat social, cultural, econòmica... cap a on es volen dirigir, quines son les seves emocions, els problemes de l’edat... Penso que un dels problemes del sistema educatiu a Espanya és la persistència de un model educatiu que s’emmiralla en la tradició, la magistralitat i una organització agafada del fordisme industrial. Volem produir alumnes o volem educar a persones?
Cal observar la seva realitat i el moment on ens trobem. Hem d’entendre els reptes, les oportunitats i les amenaces que ens dona la contemporaneïtat (per exemple com hem d’implementar una educació digital saludable que no destrueixi relacions ni processos de socialització) per poder aplicar una mirada pedagògica acurada basada en l’alumne i la seva realitat. El món cada cop sembla anar més ràpid i l'educació ha d'adaptar-se a aquests canvis i a uns alumnes que necessiten innovació constant a les aules per que tinguin un aprenentatge més significatiu. "La gent no aprèn escoltant aprèn fent!" diu en Boris Mir, una màxima que intentaria aplicar a l'aula constantment.
Per una alta banda, cal ensenyar eines per que puguin observar el mon amb ulls crítics, fonamentant opinions, entenent la diversitat i donant instruments per a que puguin gestionar el seu procés de maduresa personal i amb l’entorn que els envolta.
Tots els professors que més m'han marcat han sigut aquells que han fet un procés d'acompanyament amb mi, enriquint-me com a persona i ajudant-me a la maduresa personal. Com ha docent m'agradaria provocar als alumnes en el saber, incitar-los en la inquietud i en investigar allò que no saben, que aprofundeixin en el que saben i en el que tenen interès en aquell moment, tot acompanyant-los en el seu procés emocional, necessari i de vegades no massa contemplat.
Així doncs penso que el meu principal punt fort és que la inquietud per la innovació, per reconvertir i seguir experimentant amb l'aula de música. No vull ser estàtic, m'agradaria provar idees, activitats, jocs, projectes... sempre amb la mirada de l'alumne posada.
Així doncs penso que el meu principal punt fort és que la inquietud per la innovació, per reconvertir i seguir experimentant amb l'aula de música. No vull ser estàtic, m'agradaria provar idees, activitats, jocs, projectes... sempre amb la mirada de l'alumne posada. Aquests anys com a professor d’instrument i grup instrumental m’han ajudar a configurar la meva identitat com a docent (deixant a casa la calma o la introversió per ser molt més dinàmic i obert). El punt negatiu, la meva por al pas de la teoria a la pràctica i el neguit a no ser capaç de controlar el clima de l’aula fruit amb el meu caràcter i la identitat docent que tinc a les classes d’instrument.
Comentarios
Publicar un comentario