Paisatges sonors
- Entenem com a paisatge sonor l'entorn sonor d'un lloc real concret. Poden ser els sons que escoltem quan estem al passadís, al pati, als voltants de l'escola etc.
- És una activitat breu però que permet a l'alumnat activar el concepte d'escolta activa o selectiva
- Amb l'alumnat anirem a donar una petita volta per un entorn concret. Una bona idea és anar pels passadissos de l'institut i sense parlar ni fer cap soroll escoltar quins sons percebem de les classes, de fora l'institut etc. Una altra forma és sortir al pati i durant un parell de minuts escoltar que hi ha al nostre entorn. Escoltem cotxes? Els ocells? L'aire?
- Després tornem a classe i cada alumne ha d'apuntar que ha escoltat
- S'inicia un espai de intercanvi de quins sons s'han escoltat. Pot donar-se situacions en que hi ha algún so que algú no ha escoltat creant sorpresa o intriga per voler anar a escoltar-lo.
- Podem demanar als alumnes que separin els sons que han escoltat com a "naturals" o "creats" per exemple.
- Tot i que l'activitat nosaltres la vam acabar aquí una bona manera de continuar-la seria demanar als alumnes que dibuixessin aquests sons. Que de forma grupal o individual fessin un dibuix inspirat en el paisatge sonor que han escoltat i després compartir-lo amb la resta de la classe.
Comentarios
Publicar un comentario