Ir al contenido principal

Activitat: Movem-nos amb la música contemporànea!

Movem-nos amb la música contemporànea! 


1. Explicació de l'Activitat 


- Activitat explicada dins de la sessió de música i creació de la Júlia Getino. 
- Activitat breu però interessant
- És una dinàmica que funciona molt bé per despertar el cos i activar-nos. 
- Una de les caracteristiques de la música contemporànea és que acostuma a tenir plans sonors molt diferents i rítmics. Nosaltres ens fixarem en compositors com Arnold Schönberg, Igor Stravinski, Oliver Messiaen o Bernard Parmegiani. 
- Posarem una obra (per exemple la primavera de Stravinksi) i demanarem als alumnes que ballin, es moguin al ritme de la música, que expressin amb el cos els diferents motius ritmics, altures, silencis, moments més ràpids, més lents etc. 
- Després farem un ànalisi més profund de la instrumentació de l'obra i obrirem una reflexió sobre els nostres moviments i la relació amb la música. 
- La dinàmica és preferible fer-la drets però també o podriem fer asseguts utulitzant només el cap i els braços. 


Resultado de imagen de bailar la musica silueta


2. Continguts/conceptes que es treballen

- Conèixer diferents compositors de música contemporànea
- Expressió corporal
- Relació moviments i música 
- Conceptes més teòrics com: dinàmiques, altures, tempo, ritme, estructura


3. Comentari

Activitat molt interessant que per una banda ens ajuda a introduir-nos en la música contemporànea i per una altra, treballa l'expressió corporal. Igual que l'activitat de "caminar la música" aquesta instrodueix diferents conceptes musicals com "tempo, pulsació, dinàmiques, altures etc." des del propi cos i les sensacions que ens transmet la música. Això és una molt bona oportunitat per introduïr aquestes conceptes des de la pràctica, amb ells com a protagonistes i allunyant-nos de la classe teòrica que podria resultat complicada i allunyada de l'alumne. El punt negatiu és que potser no tots estaran disposats a ballar o expressar-se. Pot donar-se la situació d'alumnes més introvertits que tinguin por o vergonya a fer-ho. En aquest cas mai presionariem, han de ser ells mateixos qui ho decideixin. Potser aquests alumnes si fem la dinàmica asseguts si es sentiràn més recolzats i voldràn participar més. 

Comentarios