Taller de creació col·lectiva
1. Explicació de l'Activitat
- És una activitat molt curta però és interessant
- En primer lloc demanarem que cada alumne trii un instrument/material de classe (l'activitat pot ser millor desenvolupada si tenim els recursos adients, instruments orf, de percusió, aeròfons etc.)
- En segon lloc demanem que la classe es posi en cercle al terra.
- El professor planteja una idea sonora-rítmica que va mantenint tota l'estona. Posteriorment, en el sentit de les agulles del rellotge cada alumne va plantejant una nova idea que també haurà de mantenir.
- Els alumnes hauràn de fixar-se en questions com la pulsació o l'escolta activa per poder entrar bé, aportar una idea que enriqueixi el conjunt etc.
- Al final ens trobarem amb un pla sonor que integra a tota la classe.
- Un cop fet aquest procès podem demanar de fer el mateix però intentant transmetre una idea determinada. Un exemple seria representar que estem a la sabana o al mar i aquest cop podem afegir la veu o el cos (no només el nostre instrument) En aquesta segona fase l'ordre no fa falta que sigui com les agulles del rellotge i podem anar afegint-nos un a un.
2. Continguts/conceptes que es treballen
- Plans sonors
- Ritme, pulsació
- Improvisació col·lectiva
3. Comentari
Activitat que incideix en la relació entre música/instruments musicals i creació de plans sonors. Tot i ser una activitat breu aquesta penso que és molt rica. Cada aulmne té l'oportunitat d'aportar la seva visió dins d'un conjunt i anar enriquint les idees dels altres companys. L'activitat pot ajudar a la cohesió de grup i incideix en qüestions més "tècniques o específiques" com l'escolta activa o portar un tempo o pulsació per entrar la idea de forma acurada. El punt negatiu és que necessita una gran quantitat de recursos (un instrument per alumne) i pot donar-se el cas que l'institut no tingui els recursos suficients. En aquest cas fariem la dinàmica amb grups més petits.
Comentarios
Publicar un comentario