5. Els binomis
1. Explicació de l'Activitat
- És una activitat molt curta però és interessant
- En primer lloc demanarem que cada alumne trii un instrument/material de classe (l'activitat pot ser millor desenvolupada si tenim els recursos adients, instruments orf, de percusió, aeròfons etc.)
- En segon lloc demanem que la classe es divideixi en dos grups
- Un cop dividits el professor anirà platejant un seguit de binomis (Paraules/Idees contraries) En relació amb els conceptes musicals per exemple: Fort/Fluix - Llarg/Curt - Melòdic/Rítmic Però també podem plantejar altres binomis més imaginatius que incideixin en emocions o imatges, per exemple: Aire/Terra, Content/Trist, Brillant - Obscur etc.
- Els alumnes, amb l'instrument que havien triat, hauràn d'interpretar la idea plantejada pel professor i després rebrà la resposta de l'altre grup.
- S'ha de generar un clima de pregunta i resposta amb diferents plans sonors on es vegin les diferencies sonores entre els diferents binomis.
2. Continguts/conceptes que es treballen
- Es poden introduir conceptes teòrics com les dinàmiques (Forte, Fluix etc.)
- Relacionar sons amb idees, emocions o imatges mentals
- Crear plans sonors
3. Comentari
L'activitat fa participant als alumnes i per tant els obliga a implicar-s'hi. S'abandona, de nou, explicar conceptes claus de l'assignatura únicament de forma magistral o teòrica. El contra de l'activitat és que necessita una quantitat de recursos elevada, cada alumne hauria de tenir un instrument. En cas que no hi haguès instruments suficients podriem fer petits grups i fer la mateixa dinàmica. El que interessa és generar diferents plans sonors i que es puguin identificar els binomis generant, posteriorment, l'explicació teòrica. Un altre contra és que es crea un clima molt sorollós si tothom està amb un instrument. Potser seria interessant fer l'activitat al pati en cas que pogués molestar a aules del costat.
Comentarios
Publicar un comentario