- Es demana als alumnes que seleccionin tres fotografies (per exemple de les seves vacances) i que pensin una emoció/sentiment per a cada fotografia. (Per exemple una fotografia amb uns amics pot ser Alegria, Nostàlgia, Diversió etc.)
- El professor demanarà que cada alumne li enviï una fotografia per correu amb l'emoció corresponent.
- Un cop projectada la imatge el professor inicia un debat amb el grup classe sobre quina emoció creuen que transmet la imatge o quin és el seu significat.
- Després del debat el professor demanarà que es facin petits grups de tres o quatre persones, que escollin una de les fotografies i amb el material de classe (o també l'ús de sons o programes i aplicacions informàtiques) posin música a la imatge.
- Posteriorment es projectaran a classe tots els projectes a classe
És una activitat que pot generar molt interès entre l'alumnat. Actualment es considera que els alumnes són "nadius digitals" i una de les seves característiques és que estableixen un vincle molt fort amb el món audiovisual. Aquesta activitat desenvolupa competències digitals i artístiques i a la vegada els alumnes es poden fer l'activitat seva i establir una relació afectiva ja que s'utilitzen les seves imatges/records. Tanmateix, considero interessant establir l'intercanvi d'idees i el debat a classe sobre que vol transmetre una fotografia. Veure diferents emocions respecte la mateixa fotografia és enriquidor i pot donar peu a tractar les emocions.
És una activitat que incideix en el treball cooperatiu i la composició i creació col·lectiva. El procés de musicar la imatge si que és més enriquidor si el centre té uns recursos mínims (instruments orff etc.) sinó es podria dirigir l'activitat cap a buscar una música o un so que transmetés aquella emoció/sensació de la fotografia.
Pot ser maco i interessant, a la següent classe, veure tots els projectes i poder-los comentar.
Comentarios
Publicar un comentario