4. Musiquem un text
1. Explicació de l'Activitat
- En primer lloc triarem un text. Pot ser una poesia, un fragment d'un llibre, el fragment d'un article, una colecció de tweets etc.
- Farem grups de quatre o cinc persones i farem un petit debat sobre que ens vol dir aquell text, quin és el missatge o l'essència del mateix.
- Posteriorment intentarem musicar el text, les idees principals. Com o farem? En cas que hi hagi instruments a l'aula, cada membre del grup pot seleccionar un i crear una petita melodia o efecte sonor per a cada part del text. Podem utilitzar també el nostre cos (per exemple el fregament de mans o picar de mans i peus, cantar etc.).
- Un cop creada la melodia o efectes sonors, es començara a recitar el text (ho pot fer una o dues persones o tot el grup), mentre els altres a sobre van representant la música que han creat previament.
- Acabada la representació preguntarem als companys de classe quina creuen que és la idea o idees principals o que s'ha volgut representar.
2. Continguts/conceptes que es treballen
- Textos i extreure'n les principals idees
- Relació entre música i text
- Creació de melodies o efectes sonors
- Treball emocional. Que ens vol dir el text i quin tipus de música necessita
3. Comentari
Possiblement és una de les activitats més complexes que hem fet i a la vegada una de les més interessants. Va ser la primera activitat multidisciplinària que vam fer (en aquest cas al relació entre música i literatura/llengua). Penso que és una molt bona activitat per treballar en grup, crea debat i intercanvi d'idees i opinions, en primer lloc, sobre que ens vol dir el text (el seu missatge) i en segon lloc sobre com musiquem aquest text, resultant en un espai de composició col·lectiva. Si bé l'activitat s'allunyà del contingut propiament musical, aquesta sí que incideix en desenvolupar el treball emocional, la comprensió lectora, l'abstracció de conceptes, el treball cooperatiu a la vegada que donar al text una intenció musical que ens fa endinsar-nos molt més en ell i establir una relació molt més significativa amb el poema, fragment etc.
És una activitat que no necessita gran quantitat de recursos. Si el centre té instruments el procès de composició col·lectiva i musicar el text pot ser més ric però es pot realitzar el mateix sense instruments per exemple utilitzant només el cos (Idea Amor=fer-se una abraçada)
Comentarios
Publicar un comentario